پژوهشگران علوم کامپیوتر دانشگاه لنکستر اخیرا طی یک سری اصلاحات؛ فرآیندی ترکیبی طراحی کرده اند که به سازندگان این امکان را می دهد تا اشیایی از جنس خاک رس را با استفاده از پرینت سه بعدی و تکنیک های مجسمه سازی بسازند.

این فرآیند از یک اسکنر سه بعدی جهت اسکن اشیای فیزیکی استفاده می کند تا این اشیا به شکل خاک رس کپی شوند یا مدل خودشان را بسازند. این روند همچنین از یک پرینتر سه بعدی شخصی ساخته شده جهت اضافه کردن خاک رس و یک ابزار برای برداشتن خاک رس استفاده می کند. همچنین برنامه ای جهت پیش بینی و کنترل اطلاعات مثل رنگ ها و بافت پیش بینی شده است. 

 

این فرآیند از یک اسکنر سه بعدی جهت اسکن اشیای فیزیکی استفاده می کند تا این اشیا به شکل خاک رس کپی شوند یا مدل خودشان را بسازند. این روند همچنین از یک پرینتر سه بعدی شخصی ساخته شده جهت اضافه کردن خاک رس و یک ابزار برای برداشتن خاک رس استفاده می کند. همچنین برنامه ای جهت پیش بینی و کنترل اطلاعات مثل رنگ ها و بافت پیش بینی شده است. .

به سازندگان دو گزینه جهت شروع داده می شود : اولی این است که ساخت و طراحی یک مجسمه را به صورت دستی آغاز کنند که پس از آن به شکل سه بعدی اسکن شود، به سطح چاپگر سه بعدی منتقل شود و سپس با جایگزین های دیجیتالی از طریق استفاده از نرم افزار طراحی سه بعدی به شکلی فیزیکی درآید.

گزینه ی دیگر این است که با یک شی کاملا دیجیتال و یا سه بعدی اسکن شده از یک جسم فیزیکی شروع کنند. طراحی دیجیتال پس از آن می تواند به شکل سه بعدی چاپ گردد قبل از آنکه توسط طراح تغییر کند. از ویژگی های ارزشمند این فرآیند این است که طراحان می توانند این مراحل را بارها و بارها تکرار کنند.

مطالعه بیشتر در: